25 000+ passagerare hjälpte till
Läs varför du bör välja Svensk Reshjälp

Varför välja Svensk Reshjälp för att driva in din flygkompensation?

Hos Svensk Reshjälp är vi experter på passagerarrättigheter vid försenade och inställda flyg. Vi är ett statsauktoriserat inkassoföretag och därmed auktoriserade att driva in kompensation och återbetalning på uppdrag av våra kunder.

Ett erfaret inkassobyrå med 5 stjärnor

Statsauktoriserat inkassoföretag: Vår statliga auktorisation och vår omfattande erfarenhet med över 35 000 kunder innebär att vi har alla nödvändiga verktyg för att driva in ekonomisk kompensation för försenade eller inställda flyg. Du kan därför vara säker på att du alltid får skickliga och erfarna medarbetare med dig när du skapar ett ärende hos Svensk Reshjälp.

Många års erfarenhet: Sedan vårt start för många år sedan har vi kämpat för våra kunders rätt till kompensation, och vi har sett alla de dåliga ursäkter som flygbolaget kan hitta på att ge. Vi är experter på att veta när du kan få ekonomisk kompensation för ett inställt flyg, förutsatt att förseningen till din slutdestination överstiger 3 timmar.

Därför kan du tryggt överlåta hanteringen av dina rättigheter som flygpassagerare till oss på Svensk Reshjälp och lita på att vi gör allt för att få din berättigade kompensation. Klicka på denna länk för att skapa ditt ärende: svenskreshjalp.se
Upp till 6.100 kr. i flygkompensation!
Försenat, inställt eller överbokat? Ansök om pengar idag!

Vi har den bästa betyget på Trustpilot

Sveriges bästa betyg: Det finns många skäl till att Svensk Reshjälp har den högsta betyget på Trustpilot inom hela branschen, men vi tror särskilt att det beror på vår alltid danska service, vår transparens när det gäller priser och vår vilja att gå den extra milen för våra kunder.

98% framgångsrate: På Svensk Reshjälp tar vi din sak så långt det krävs för att driva in dina pengar. Så länge vi anser att det finns en rättighet, kommer vi att försvara den. Om flygbolaget vägrar att betala ut pengarna avser vi att ta ärendet till domstol för att få pengarna utbetalda. Vi har redan fört många tusen rättsfall, och över 98% av dem har vunnits.

Vi gör allt arbetet: Det är viktigt för oss att klargöra att denna process inte kräver något av dig. Vi behöver bara en kopia av dina flygbiljetter eller bokningsbekräftelse. Du behöver inte göra något i samband med den utomrättsliga behandlingen eller om ärendet måste tas till domstol.

Ingen ekonomisk risk: Vi tar också på oss alla ekonomiska kostnader i samband med en rättegång. Du behöver därför inte bekymra dig för pengarna. Alla utgifter kommer att täckas av oss, även om rättegången mot förväntan skulle förloras.

Transparent och låg kostnad med garanti

Vår avgift är en fast summa som tydligt framgår i våra villkor. Vårt pris är bland de lägsta på marknaden. Vi tar dock endast ut denna avgift om vi faktiskt lyckas få pengar till dig. Om du inte får pengar tillbaka för ditt försenade eller inställda flyg, arbetar vi kostnadsfritt. Detta gäller också om ditt flyg har blivit överbokat eller om du har blivit nekad ombordstigning.

Prisgaranti: Vi anser oss själva vara de bästa på marknaden i alla avseenden. För att säkerställa detta erbjuder vi en prisgaranti. Om du hittar en billigare avgift någon annanstans matchar vi den. Mer information om vår prisgaranti finns i våra villkor.

På Svensk Reshjälp tar vi endast betalt för vårt arbete om du får ut den rättmätiga kompensationen, vilket innebär att vi alltid har samma intresse som våra kunder.

No-Win, No-Fee: Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga genom hela processen när de skapar ett ärende hos oss. Därför erbjuder vi en "No-Win, No-Fee"-tjänst, vilket innebär att vi endast tar betalt för vårt arbete om vi lyckas hämta ekonomisk kompensation åt våra kunder. Om vi mot förmodan inte lyckas hämta din berättigade ersättning är vår tjänst kostnadsfri.

Inga pengar till dig betyder inga pengar till oss. Vi vinner 98% av våra fall i domstol, vilket gör detta löfte möjligt.
Kontrollera din berättigande på 2 minuter
Inställt flyg Försenat flyg Annat
Vanliga frågor
Vi besvarar här de vanligaste frågorna som våra kunder har till Svensk Reshjälp
I Sverige kan man söka kompensation för händelser som inträffade för upp till 3 år sedan. Dock måste kravet presenteras för flygbolaget inom 60 dagar efter händelsen.
Det korta svaret är nej. När vi har fått nödvändig information som flygbiljetter, kvitton och liknande tar vi hand om ärendet från det steget.
Svensk Reshjälp har en framgångsgrad på över 99% i domstolen. Du kan därför vara säker på vår förmåga att driva in kompensation och återbetalning.